Chào mừng quý vị đến với Thư viện tài nguyên dạy học tỉnh Lai Châu.
Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tư liệu của Thư viện về máy tính của mình.
Nếu chưa đăng ký, hãy đăng ký thành viên tại đây hoặc xem phim hướng dẫn tại đây
Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay ô bên phải.
Giáo án Anh 9 cả năm

- 0 / 0
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Trần Thị Hà (trang riêng)
Ngày gửi: 19h:42' 28-01-2009
Dung lượng: 158.5 KB
Số lượt tải: 329
Nguồn:
Người gửi: Trần Thị Hà (trang riêng)
Ngày gửi: 19h:42' 28-01-2009
Dung lượng: 158.5 KB
Số lượt tải: 329
Số lượt thích:
0 người
Week 10+11 Date of preparing:20/10/08
Period 1+2 Date of planning :22/10/08
Grade 9
REVISION ON TENSES AND WISH - SENTENCES
I. Objectives: After finishing the lesson, students should be able to use the tenses.
- Consolidate the usage of the present simple, past simple, future simple
- Develop writing skill.
II. Language content:
A. Vocabulary: unit 1(textbook- English 9)
B. Structures: Wish - sentences
III. Teaching aids and method:
- Teaching aids: textbook, workbook, exercisebooks…
- Method: Communicative approach.
IV. Procedures:
A. Presentation:
Teacher’s and students’ activities
Content
- T introduces the tenses and explains how to use them.
- T asks sts to look at the extra board.
- T gives some examples.
- Sts listen and repeat.
- Sts copy the notes.
I. Activities 1 :
A –Tenses:
1. Present simple tense: diễn tả thói quen, chân lý, hoat động thường ngày, và được dùng kèm: Everyday, usually, after school never, often, sometimes, always
+ KĐ: Sn, I + V.bare / Si + V-s/ es
+ PĐ: Sn + DO NOT+ V.Bare./ Si + DOES NOT + V.Bare.
+ NV: DO / DOES + S + nV.Bare?
+ WH: WH + DO / DOES + S + V. Bare?
(Be) ( Am, is, are/ (Have) ( Have, has
Mr. Ba likes collecting stamps.
Ba has lunch at school.
2. Past simple tense: Hành động xảy ra ở QK xác định rõ tgian, và được dùng kèm: Yesterday, ago, last… hoặc một thói quen, loạt hành động trong QK
+ KĐ: S + V_ed/ V2 (Bất qui tắc)
+ PĐ: S + DID NOT + V.Bare.
+ NV: DID + S + V.Bare?
+ WH: WH + DID + S + V.Bare?
Ex: VD: He was not there last year.
Ex: Did you buy souvenirs last vacation?
–Yes, I bought a lot.
3. Future simple tense: Hành động xảy ra ở tương lai, và được dùng kèm: Tomorrow, tonight, soon, next,
S + WILL + V1
Ex: Where will you go tomorrow? I’ll be at home.
B – Wish sentence 2: Diễn tả một hành động hay sự việc không thật ở hiện tại.
S + WISH (ES) + S + WERE / V2, V–ED / DIDN’T V1
Ví dụ: 1. I wish I were a doctor.
2. I wish they could help us.
3. Nam wishes he did not come late.
B. Practice:
-T gives the task and asks sts to do it. - T guides how to choose the best option.
- Sts do the exercises (oral - written).
- Sts practice in groups.
- T gives feedback and keys.
- Some sts read aloud their answers.
- T gives remark and feedback.
II. Activity 2: Pretest
*Answers:
write
impressed
could lend
compulsory
were
-T gives the task and asks sts to do it.
- Sts do the exercises (oral - written).
-Sts practice in groups.
- T gives feedback and keys.
- Some sts read aloud their answers.
- Sts copt the key.
III. Activity 3: Give the correct tenses of the verbs in brackets:
sets
rains
won
will build
could
make
got
circles
would write
flow
will give / see
met
didn’t talk
does...go/ goes
came/ opened/ found
-T reviews how to write wish sentences.
- T gives the task and asks sts to do it.
- Sts do the exercises (oral - written).
- Sts practice in groups.
- T asks each student to do each sentence on the board.
- T gives feedback and keys.
- Some sts read aloud their answers.
VI. Activity 4: Rewrite the sentences, using “I wish…”
I wish I knew many people in the town.
I wish I could go to the party.
I wish I the weather were better than today.
I wish I weren’t so tall.
I wish I like
Period 1+2 Date of planning :22/10/08
Grade 9
REVISION ON TENSES AND WISH - SENTENCES
I. Objectives: After finishing the lesson, students should be able to use the tenses.
- Consolidate the usage of the present simple, past simple, future simple
- Develop writing skill.
II. Language content:
A. Vocabulary: unit 1(textbook- English 9)
B. Structures: Wish - sentences
III. Teaching aids and method:
- Teaching aids: textbook, workbook, exercisebooks…
- Method: Communicative approach.
IV. Procedures:
A. Presentation:
Teacher’s and students’ activities
Content
- T introduces the tenses and explains how to use them.
- T asks sts to look at the extra board.
- T gives some examples.
- Sts listen and repeat.
- Sts copy the notes.
I. Activities 1 :
A –Tenses:
1. Present simple tense: diễn tả thói quen, chân lý, hoat động thường ngày, và được dùng kèm: Everyday, usually, after school never, often, sometimes, always
+ KĐ: Sn, I + V.bare / Si + V-s/ es
+ PĐ: Sn + DO NOT+ V.Bare./ Si + DOES NOT + V.Bare.
+ NV: DO / DOES + S + nV.Bare?
+ WH: WH + DO / DOES + S + V. Bare?
(Be) ( Am, is, are/ (Have) ( Have, has
Mr. Ba likes collecting stamps.
Ba has lunch at school.
2. Past simple tense: Hành động xảy ra ở QK xác định rõ tgian, và được dùng kèm: Yesterday, ago, last… hoặc một thói quen, loạt hành động trong QK
+ KĐ: S + V_ed/ V2 (Bất qui tắc)
+ PĐ: S + DID NOT + V.Bare.
+ NV: DID + S + V.Bare?
+ WH: WH + DID + S + V.Bare?
Ex: VD: He was not there last year.
Ex: Did you buy souvenirs last vacation?
–Yes, I bought a lot.
3. Future simple tense: Hành động xảy ra ở tương lai, và được dùng kèm: Tomorrow, tonight, soon, next,
S + WILL + V1
Ex: Where will you go tomorrow? I’ll be at home.
B – Wish sentence 2: Diễn tả một hành động hay sự việc không thật ở hiện tại.
S + WISH (ES) + S + WERE / V2, V–ED / DIDN’T V1
Ví dụ: 1. I wish I were a doctor.
2. I wish they could help us.
3. Nam wishes he did not come late.
B. Practice:
-T gives the task and asks sts to do it. - T guides how to choose the best option.
- Sts do the exercises (oral - written).
- Sts practice in groups.
- T gives feedback and keys.
- Some sts read aloud their answers.
- T gives remark and feedback.
II. Activity 2: Pretest
*Answers:
write
impressed
could lend
compulsory
were
-T gives the task and asks sts to do it.
- Sts do the exercises (oral - written).
-Sts practice in groups.
- T gives feedback and keys.
- Some sts read aloud their answers.
- Sts copt the key.
III. Activity 3: Give the correct tenses of the verbs in brackets:
sets
rains
won
will build
could
make
got
circles
would write
flow
will give / see
met
didn’t talk
does...go/ goes
came/ opened/ found
-T reviews how to write wish sentences.
- T gives the task and asks sts to do it.
- Sts do the exercises (oral - written).
- Sts practice in groups.
- T asks each student to do each sentence on the board.
- T gives feedback and keys.
- Some sts read aloud their answers.
VI. Activity 4: Rewrite the sentences, using “I wish…”
I wish I knew many people in the town.
I wish I could go to the party.
I wish I the weather were better than today.
I wish I weren’t so tall.
I wish I like
 
↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT ↓
Các ý kiến mới nhất