Tài nguyên dạy học

Hỗ trợ trực tuyến

  • (Nguyễn Lương Hùng)
  • (Trương Hoàng Anh)

Điều tra ý kiến

Các bạn thầy trang web của chúng tôi thế nào?
Bình thường
Đẹp
Đơn điệu
Ý kiến khác

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Ảnh ngẫu nhiên

    IMG1657.JPG Giao_duc_ki_nang_song.jpg 82110216_2417332135246628_3411654529379205120_o.jpg 82075739_2418362085143633_285833500932702208_o.jpg 75375661_2378472285799280_5077207606561341440_o.jpg 57555555_2204879986491845_5971589508926275584_o.jpg 57503100_2204881266491717_1983216585040461824_o.jpg 55764124_2189063951406782_91012925392683008_o.jpg 54800282_2189064098073434_2740231216937566208_o.jpg 50515066_2146103729036138_4345416471485087744_o.jpg 46485371_2107524076227437_7094349884869836800_o.jpg 42467766_2075136536132858_352274119561052160_o.jpg 40683766_2063801220599723_2072828775569031168_o.jpg 20190104_144228.jpg 14595591_195927704182939_7679005812297165882_n.jpg 14681706_624625671052415_4435173078414665045_n.jpg 14732235_624625521052430_3467830011566039354_n.jpg 14721498_624625364385779_3496245458894726611_n.jpg 14708323_624625204385795_8688516814328038657_n.jpg 14695338_624625551052427_6825205678047965466_n.jpg

    Thành viên trực tuyến

    0 khách và 0 thành viên

    Chào mừng quý vị đến với Thư viện tài nguyên dạy học tỉnh Lai Châu.

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tư liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay ô bên phải.

    Giáo án Anh 9 cả năm

    Wait
    • Begin_button
    • Prev_button
    • Play_button
    • Stop_button
    • Next_button
    • End_button
    • 0 / 0
    • Loading_status
    Nhấn vào đây để tải về
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Trần Thị Hà (trang riêng)
    Ngày gửi: 19h:42' 28-01-2009
    Dung lượng: 158.5 KB
    Số lượt tải: 329
    Số lượt thích: 0 người
    Week 10+11 Date of preparing:20/10/08
    Period 1+2 Date of planning :22/10/08
    Grade 9
    REVISION ON TENSES AND WISH - SENTENCES
    I. Objectives: After finishing the lesson, students should be able to use the tenses.
    - Consolidate the usage of the present simple, past simple, future simple
    - Develop writing skill.
    II. Language content:
    A. Vocabulary: unit 1(textbook- English 9)
    B. Structures: Wish - sentences
    III. Teaching aids and method:
    - Teaching aids: textbook, workbook, exercisebooks…
    - Method: Communicative approach.
    IV. Procedures:
    A. Presentation:
    Teacher’s and students’ activities
    Content
    
    - T introduces the tenses and explains how to use them.
    - T asks sts to look at the extra board.
    - T gives some examples.
    - Sts listen and repeat.
    - Sts copy the notes.

    I. Activities 1 :
    A –Tenses:
    1. Present simple tense: diễn tả thói quen, chân lý, hoat động thường ngày, và được dùng kèm: Everyday, usually, after school never, often, sometimes, always
    + KĐ: Sn, I + V.bare / Si + V-s/ es
    + PĐ: Sn + DO NOT+ V.Bare./ Si + DOES NOT + V.Bare.
    + NV: DO / DOES + S + nV.Bare?
    + WH: WH + DO / DOES + S + V. Bare?
    (Be) ( Am, is, are/ (Have) ( Have, has
    Mr. Ba likes collecting stamps.
    Ba has lunch at school.
    2. Past simple tense: Hành động xảy ra ở QK xác định rõ tgian, và được dùng kèm: Yesterday, ago, last… hoặc một thói quen, loạt hành động trong QK
    + KĐ: S + V_ed/ V2 (Bất qui tắc)
    + PĐ: S + DID NOT + V.Bare.
    + NV: DID + S + V.Bare?
    + WH: WH + DID + S + V.Bare?
    Ex: VD: He was not there last year.
    Ex: Did you buy souvenirs last vacation?
    –Yes, I bought a lot.
    3. Future simple tense: Hành động xảy ra ở tương lai, và được dùng kèm: Tomorrow, tonight, soon, next,
    S + WILL + V1
    Ex: Where will you go tomorrow? I’ll be at home.
    B – Wish sentence 2: Diễn tả một hành động hay sự việc không thật ở hiện tại.
    S + WISH (ES) + S + WERE / V2, V–ED / DIDN’T V1
    Ví dụ: 1. I wish I were a doctor.
    2. I wish they could help us.
    3. Nam wishes he did not come late.
    
     B. Practice:
    -T gives the task and asks sts to do it. - T guides how to choose the best option.
    - Sts do the exercises (oral - written).
    - Sts practice in groups.
    - T gives feedback and keys.
    - Some sts read aloud their answers.
    - T gives remark and feedback.
    II. Activity 2: Pretest
    *Answers:
    write
    impressed
    could lend
    
    compulsory
    were
    
    
    
    
    -T gives the task and asks sts to do it.
    - Sts do the exercises (oral - written).
    -Sts practice in groups.
    - T gives feedback and keys.
    - Some sts read aloud their answers.
    - Sts copt the key.
    III. Activity 3: Give the correct tenses of the verbs in brackets:
    sets
    rains
    won
    
    will build
    could
    make
    
    got
    circles
    would write
    
    flow
    will give / see
    met
    
    didn’t talk
    does...go/ goes
    came/ opened/ found
    
    
    
    -T reviews how to write wish sentences.
    - T gives the task and asks sts to do it.
    - Sts do the exercises (oral - written).
    - Sts practice in groups.
    - T asks each student to do each sentence on the board.
    - T gives feedback and keys.
    - Some sts read aloud their answers.
    VI. Activity 4: Rewrite the sentences, using “I wish…”
    I wish I knew many people in the town.
    I wish I could go to the party.
    I wish I the weather were better than today.
    I wish I weren’t so tall.
    I wish I like
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓